Dormir comme une bebee - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Dormir comme une bebee - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Dormir comme une bebee

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

01 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Als roosjes werden we wakker in onze tipi. Bij het ontbijt troffen we Greet uit Groningen. Ze was niet zo fit. Had last van buikloop. Kwam van rauw vlees dacht ze. Ze wilde vandaag 50 km fietsen. Doet de route alleen. Knap hoor. Ze heeft verlof gespaard en is nu 4 maanden vrij. Halverwege komt haar man en dan doen ze samen nog wat fietsafstanden en daarna gaat hij weer naar huis en zij heeft plannen om Santiago te halen.
Wij gaan na het ontbijt van start. Vandaag geen bijzondere zaken. Op tijd koffie, mooi weer. Nog even een paar boodschappen bij Leclerq en dan weer verder.
Dat hadden we gedacht. We wilden graag roti de porckopen, maar voor ons was een meneer en die kocht in voor een heel weeshuis. En wij, nr 62, maar wachten.
De medewerkster bleef heel rustig en wij zagen de humor er wel in. 1 persoon alleen achter zo'n grote toonbank. daar hoef je bij Jumbo, Albert Heijn enz. niet mee aan te komen. Maar iedereen wachtte rustig tot hij aan de beurt was. En het ging echt niet met de franse slag. Alles keurig in zakjes, bakjes enz.

Om 3 uur weer een koffiestop en wij vroegen de eigenaar of hij voor ons wilde bellen naar een chambre d'hote 10 km verderop.
Helaas, wordt niet opgenomen. Dan maar de volgende, maar dat is wel weer 35 km verderop. En we zouden vandaag niet zo ver. Hotel complet, maar men had nog wel een telefoonnummer van een andere chambre d'hote. En ja hoor een chambre pour nous. Dus dat wordt weer even op de tanden bijten. Klokslag 6 uur arriveren we in mouilin Chantegrolles. We worden vriendelijk verwelkomd door een engels sprekend echtpaar.
Dit keer geen tipi, maar een chambre tres simple met een grote tuin en veel achterstallig onderhoud. We eten ons zelf gekochte eten onder een grote overkapping in hun grote tuin.
De wijn is lekker, maar de slaap komt heel snel. Het waren toch 124 km deze dag.

• 01 Juli 2014 - 20:59

Astrid En Wim:

Vandaag extra aan jullie gedacht. Niet omdat het 1 juli is maar omdat wij maar weer eens een fietstochtje hebben gemaakt. Dat doen we niet zo vaak met alle gevolgen van dien. Ons lichaam protesteerde al na 20 km en we keken uit naar een bankje langs de route. Nu vraag ik mij af, hebben jullie hier nu helemaal geen last van of wordt het elke dag biefstukken op de billen? Verder genieten wij erg van jullie reisverslagen en avonturen! C'est la Vie en france vraiment. Bon courage !

• 01 Juli 2014 - 21:41

Wil En Erna:

Krijg veel bewondering voor je Franse parlevement, zullen we maar zeggen. Mij viel dat bij onze Franse vacanties in ieder geval erg tegen. Maar je bent ook goed in deleger en france, kijkt de mensen vriendelijk aan, en dan gaan ze voor jullie aan de gang!!!
    In de buurt van welke grote stad zitten jullie nu?