Angouleme en Auel - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Angouleme en Auel - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Angouleme en Auel

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

02 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Na een Engels ontbijt zonder bacon and eggs gingen we weer op pad. Het verblijf in de moulin Chantegrolles was tres simple met heel aardige beheerders. Ze waren geëmigreerd uit Engeland en woonden nu 12 jaar in Frankrijk. De moulin had veel achterstallig onderhoud en de mensen konden het niet meer aan om alles bij te houden. Er waren nu plannen dat hun dochter vanuit Londen nu ook in Frankrijk zou komen wonen, maar het was de vraag of het financieel allemaal wel haalbaar is. Het echtpaar ging beslist niet meer naar Engeland, maar wilden nu graag naar een kleiner onderkomen in Charroux (leuk stadje).

Voor ons al met al een pittige dag, veel klimmers. Gert kreeg allemaal visioenen van de boeken van Auel. Hoe zijn die mensen toch allemaal hier gekomen, vroeg hij zich af. Ik kon hem niet helpen, want Auel is niet mijn ding.

We hadden ons voorgenomen om dwars door Angouleme te gaan, er omheen is ook een route. Dus na veel pittige heuvels, hitte en vragen, kwamen we dan midden in het centrum. Heerlijk even een terras gepakt en toen naar het office de tourisme om te vragen of zij voor ons een telefoontje wilden plegen naar een chambre d'hote in Ronserac zo'n 25 km zuidelijk.
De vriendelijke dame heeft gebeld en er was een plaats in een gite.
Toen we bij de gite arriveerden vroeg de eigenaresse of we al boodschappen hadden gedaan. Nee dus, we hadden nog geen supermarche gezien, wel in Angouleme natuurlijk, maar dat hadden we even uitgesteld.
We mochten even met haar mee, naar de super U 4 km verderop.
Want in Ronserac zijn geen eetgelegenheden.

Eerst maar even de gite bekijken. Een huis voor onszelf, met keuken. De slaapkamer boven op de vide. 2 zwembaden. Alles in stijl. We kregen van haar een gereduceerde prijs. Ze had momenteel helemaal geen gasten. Met de wk voetbal blijft iedereen thuis zo vertelde ze. Dus wij een mazzeltje.
Inmiddels hebben we gekookt en Gert doet nu de afwas. Zo een lekker bakje koffie, een wijntje en dan gewoon weer te bed. Morgen richting St. Emilion.

• 02 Juli 2014 - 21:25

Annemieke Visser-Zoer:

Greet en Gert wat geniet ik toch van jullie verhalen!
    Goede reis verder!!

• 02 Juli 2014 - 22:52

Erna:

Geweldig wat jullie allemaal beleven! En wat een conditie hebben jullie om iedere dag zo'n afstanden te fietsen! Wij hebben leuke herinneringen aan Angouleme waar we destijds toen de jongens nog klein waren een doopfeest troffen in een heel oud kerkje daar!
    Groetjes van ons en een heel goeie reis verder!

• 02 Juli 2014 - 23:16

Elke:

Toppers!

• 03 Juli 2014 - 18:12

Astrid En Wim:

Tja ik sluit mij helemaal aan bij de Annemieke Visser Zoet, zodra ik thuis kom pak ik ff de tablet om te kijken of er weer wat is. Het kan haast niet anders dan dat deze korte berichten moeten worden gebundeld.
    Zo leuk. St. Emillion moet echt een heel leuk dorpje zijn in de uitlopers van de bordeaux. Veel plezier.!

• 04 Juli 2014 - 10:13

Greet:

In Charroux zitten meer Engelsen. Heb gisteren geluncht met chili con carne in tentje met Engelse eigenaars. Zit nu in het prachtige Nanteuil op pelgrimscamping. Straks nasr Angoulême. Weer in soort klooster. Dat is me in Poitiers ook goed bevallen.

Geniet van de tocht en elkaar en Santiago is een plaats in Spanje.