Pieter op z'n plakkies* - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Pieter op z'n plakkies* - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Pieter op z'n plakkies*

Door: greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

07 Juli 2014 | Nederland, Overloon

11 uur achter elkaar geslapen in onze eenpersoonsbedjes. Toch nog lakens kunnen regelen gisteravond. De herbergier vertelde dat alle pelgrims in een soort lakenzak slapen, maar wij zijn natuurlijk ook geen "echte".
Na het eten van een taaie pain au raisin en een yopje , op pad naar de barbier. Op maandag knippen ze niet op afspraak, dus gaan we gewoon zitten tot we aan de beurt zijn. Een belevenis op zich, veel pensionado's, een papa met 3 kinderen en dan ook nog een bijzonder echtpaar uit Holland met die fel gekleurde jasjes. Het is gewoon genieten. Geen wasbakken, gewoon de plantenspuit erop en allemaal hetzelfde model. Zoveel mogelijk eraf is het motto.
Dan is Gert aan de beurt en de dame die hem gaat knippen vraagt of hij hier wel eens vaker is geweest. Toen ik vertelde dat hij zeven jaar geleden dezelfde coupe heeft laten knippen, herinnerde ze zich dat nog. De vraag alles eraf kwam nooit voor. Zo eens in de zeven jaar!

Na de strakke coupe, in de stortregen naar de bar voor een koffie met slagroom en een warme chocola. We komenen helemaal bij, maar wat moet een mens met niets, zo'n dag toch invullen. Veel leuke kleine winkeltjes, veel soldes, maar je kunt niets kopen!!!
Het blijft miezeren, toch maar eerst op zoek naar bananen. Als we uit de winkel komen roept daar iemand naar ons en ja hoor het is de Zuidafrikaanse Pieter op z'n plakkies. Hij had ons herkend aan onze outfit. Hij was ook gisteren aangekomen, want had de kustroute genomen.
We hebben hem even geholpen met het halen van zijn credencial del peregrino. Had hij nog niet aangeschaft.
We hebben wat belevenissen uitgewisseld en hem even onze kamer laten zien. Hij stond op de camping en had geen andere schoenen bij zich dan fietsschoenen en plakkies. Wat een bijzondere ontmoeting. Zoveel kilometers gezworven, twee totaal verschillende routes en dan ontmoet je elkaar toch weer, omdat Pieter ook had besloten om vandaag een rustdag te nemen.

Om zeven uur gaat de bel. We moeten aan tafel en met ons een aantal dames van middelbare leeftijd en een jongeman uit Ierland.
Vooraf een gebonden soep, ja waar smaakt het na. Het is niet erg warm, maar met een stukje brood erbij, lukt het wel. Het hoofdgerecht was pasta, met doperwtjes en spekjes en manchet de canard. Wel lekker gebakken. Het dessert is een caramelpuddinkje.
Niet voor Gerrit, die houdt meer van een dame blanche, maar dat was niet aan de orde.
Al met al, geen Johnny Boer avond vanavond.
Vanavond vroeg naar bed, want de camino's moeten tussen 07.00 en 07.30 ontbijten, want om 08.00 uur gaat de herberg op slot.
Bonne nuit.

* plakkies zijn teenslippers

• 07 Juli 2014 - 23:48

Elke:

Wat een leuk verslag weer! Succes morgen in de bergen.

• 08 Juli 2014 - 18:52

Gert Brouwer:

Hallo fietstoppertjes, wat een belevenis voor jullie zeg. Leuk om zo met jullie "mee te reizen".......
    groetjes,
    Gert en Brigitte
    P.S. Succes met de bergetappe, op naar de bolletjestrui!