Orthopeden, Psychologen en Bananen - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Orthopeden, Psychologen en Bananen - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Orthopeden, Psychologen en Bananen

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

14 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Kwart voor acht op pad, ontbijt met droge boterham met tevredenheid en jus uit een pakje (hadden we nog op voorraad). Geen ontbijt mogelijk in ons hostel.
Het is 13 graden. Veel pelgrims op pad.
De meeste pelgrims lopen in korte broek. De kuiten zijn bruin, en de koppies worden aardig tanend. Je ziet aan de kuiten hoe lang ze al onderweg zijn.
Wat beweegt een mens ertoe om de camino te lopen.
Er zal de komende tijd weer veel werk aan de winkel zijn voor de orthopeden en er is weer genoeg voer voor psychologen om alle breinen weer te resetten

Wij moeten meteen weer volle bak omhoog en een uur later krijgen we onze welverdiende koffie con leche met de uitgestelde croissant.

Na 30 km lijkt het weer te gaan veranderen. Er komt bewolking aan de horizon.
Zouden de ons zo goed gestemde weergoden ons gaan verlaten.
De tocht is zwaar. Gert had het nog zo gezegd. Er zit veel venijn in de staart. En natuurlijk heeft hij gelijk.
Om elf uur tweede ronde koffie in een onooglijke bar, met een heel vriendelijk jonge vrouw. De bargasten kijken ons wat medelijdend aan. Wat zouden ze denken?

We gaan weer op pad. De bewolking is vervlogen.
We dachten dat we nog een pittig stuk zouden krijgen, maar het blijkt dat we dat al achter de rug hebben.
Nu weer volop genieten van wat de schepper aan Spanje cadeau heeft gedaan.
Prachtige vergezichten. Dit is niet vast te leggen. We stoppen diverse keren om alles op ons in te laten werken en voor de zoveelste keer weer een banaan te nuttigen.

We bereiken een hoogte van 1335 meter, maken even een foto en dan krijgen we een afdaling van 12 km. Als we gecontroleerd naar beneden suizen is de weg aan beide kanten omgeven door bloeiende brem. Het is dus geen remweg, maar een prachtige bremweg.
Wie is toch die man met die grote gele fietstassen die bij elke bocht zijn benen wijd doet. Het is mijn navigator die mij steeds wijst op het gevaar wat er aan zou kunnen komen. Omdat hij zijn handen aan het stuur moet houden, doet hij zijn benen maar wijd.

In de bergen om ons heen, overal waar je heen kunt kijken bloeiende brem.
Nu snap ik ook waarom een mens zich zo goed voelt als de zon schijnt. Goudgeel, daar wordt een mens vrolijk van.
Na een heerlijk middagmaal gaan we weer verder. Gert denkt dat we het hotel nog passeren in Samos, waar hij met Marten 7 jaar geleden heeft overnacht. Jammer geen enkele herkenning.

We gaan stoppen in Sarria, gaan naar het turismo en nemen vannacht een hotel. Alle albergues hebben gezamenlijke kamers en daar hebben deze dos camimo's lekker geen zin in.
We hebben genoten van deze prachtige dag en ons voer is gewoon bananen.

• 14 Juli 2014 - 19:47

Joop En Ria:

Knap werk hoor ,nog even volhouden! ! Jullie zijn er bijna.
    Wat een leuke foto's en prachtige verhalen.
    Lieve groeten van ons.

• 14 Juli 2014 - 20:21

Cor En Ellis:

Wij willen ons volledig aansluiten bij de berichtjes van gisteren met alle superlatieven die jullie mogen ontvangen en vandaag vast nog meer!!! Inderdaad, heel knap werk en wat een schitterende verhalen! Elke avond is het volop genieten; we kijken er echt naar uit!!! We begrijpen dat het einde in zicht komt en dat jullie missie er dan (welverdiend) opzit. Nu al zeker weten: wij zullen het missen! Groetjes C en E.

• 15 Juli 2014 - 11:22

Veronique:

De " finish" komt in zicht. Wat een prestatie!!

• 20 Juli 2014 - 21:42

Jolandadeboo@gmail.com:

Wat een mooie reisverhalen!! En jullie hebben het volbracht, toppers!!!!