Leon - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Leon

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

12 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Wat zijn we toch van de structuur (dan bedoel ik natuurlijk Gert). Elke morgen op tijd uit bed.
Meteen spullen weer inpakken en binnen een mum van tijd is alles weer klaar.
In de bar beneden krijgen we een mega croissant, koffie, thee en verse jus.
Als we de fietsen weer geïnstalleerd hebben zien we dat de marktkooplui hun groente en fruit al uitgepakt hebben. Zij zijn er ook vroeg bij.
Om 8.00 uur gaan we weer van start.
Het landschap verandert en is minder mooi. Veel landbouw. Het weer is eerst fris maar gaandeweg de ochtend wordt het steeds warmer. Met twee vingers in de neus bereiken we binnen 3 fietsuren Leon.
Het is alsof we thuiskomen. We lopen met de fiets aan de hand richting kathedraal en zitten natuurlijk op het terras met het zicht op de prachtige kathedraal.
Er is veel drukte, het is natuurlijk zaterdag. We eten een heerlijke salade in het restaurant naast de oude apotheek (herkennen we nog van 3 jaar geleden) en blijven bijna 2 uur om te genieten van al het moois wat Leon te bieden heeft. We halen nog even een stempel bij de kathedraal en moeten weer op pad.

Dan komen we erachter dat we echt uit de provincie komen, want zodra wij een grote stad uit moeten raken we van het padje. Ja, ja, als je de weg kwijt bent kom je nog eens ergens. Hebben we de afgelopen weken geregeld meegemaakt.
We hebben al diverse keren omfietswijnen gekocht (ommetjes gemaakt).
Zo'n 10 km na Leon wordt het landschap weer veel mooier en we gaan stoppen in Hopital de Orbigo. Als we daar aankomen vinden we beiden niets wat ons aantrekt in dit stadje. Toch maar verder en dat wordt dan de mooie stad Astorga.
Om 4.00 uur bereiken we Astorga en we fietsen richting info turismo. Dan staan we ineens voor de Gaudi kerk en herkennen meteen de beide kerken.
We krijgen het adres van een hostel en als we het gezellige plein oprijden is zich daar een orkest aan het installeren.
Dat wordt dus gezellig vanavond. We hebben een mooie kamer, doen wat boodschapjes voor morgen en gaan naar het terras. Het orkest is zich aan het installeren en we zijn benieuwd wat Andre Rieu ons vanavond zal brengen en misschien nog een stukje Lowietje kijken.

• 12 Juli 2014 - 20:46

Elke:

Fijn, iedere dag een verslag. Jullie finishen zo nog sneller dan de tour!

• 12 Juli 2014 - 20:51

Cor En Wilma: