Noyon en Meru - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Noyon en Meru - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Noyon en Meru

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

26 Juni 2014 | Nederland, Harderwijk

Na een goed ontbijt van de vriendelijke gastvrouw nog even langs de Carrefour voor wat pains aux raisins en daar gaat tie weer. De mevrouw van de gite gaf ons een adres van een auberge in Castres. Er zou een coquille aan de gevel hangen. De afstand was voor ons interessant, want vandaag zouden we het wat rustiger aandoen. 85 km is prima. Bij Castres rondgefietst, gevraagd, maar men wist niets van een auberge of iets dergelijks.
Dan maar weer verder zoeken. En met het zoeken begint ook weer het teveel fietsen. Nergens iets te vinden. Waar zullen Jozef en Maria de nacht doorbrengen?
Uiteindelijk na 124 km, aangekomen in Noyon. Weer naar het office de tourisme. Daar werd ons verteld dat er voor caminos een special tarief geldt in bepaalde hotels. Voor 60 euro kunnen we in dit hotel, hotel Cedre, overnachten. Een mooie kamer, weer in bad. Lekker gegeten chez Albert, nu naar bed en morgen gezond weer op.
Nu blijkt dat de klok van de kathedraal elk kwartier slaat. Toch handig dat we wat doof zijn/worden.

Donderdag 26 juni
Ondanks de klok prima geslapen. Gert als een blok en ik was wat hyper van 2 rode wijn.
Het ontbijt was niet Frans, dus er was van alles wat. Vandaag geen echte plannen om iets te bereiken. We zijn nu zover dat we wel zien hoe het gaat, omdat het toch altijd anders gaat dan je plant. Leermomentje dus.
Het weer is nog steeds prima. Genieten van het moment en niet denken, wat als het gaat........
Na 100 km en voldoende bananen en pain au chocolat komen we aan in Meru. Bij het office du tourisme vragen we om een chambre simple en er wordt voor ons gebeld. De eigenaar van de chambr d'hote kan ons om 5 uur ontvangen, want er moeten kinderen van school gehaald worden. Wij pikken het terras en als wij tegen 5 uur bij onze fietsen staan, komt er een meneer naar ons toe en vraagt of wij zijn gasten zijn. Ongelooflijk. We lopen met onze spullen achter hem aan en binnen enkele minuten staan we voor een leuk klein huis, dat ons verblijf voor deze nacht zal zijn. Een prachtige kamer, een mooie tuin, met terras. Hoezo caminos. Gewoon verwende vakantiegangers. Toch hebben al ruim 700 km gefietst. We werken dus wel hard.

• 26 Juni 2014 - 19:16

Ritha Cossee :

Dag double G.

Wat een voorrecht dat ik mee mag "rijden" met jullie grote fiets avontuur. Ik betrap me erop dat ik uitkijk naar jullie verslaglegging. Zo te lezen liggen jullie goed op schema. Chapeau...om in stijl te blijven. Tot morgen?

• 26 Juni 2014 - 19:34

Wil En Erna:

Zo in een kleine week al heel wat fijne ontmoetingen met veel behulpzame mensen.
    En wat treffen jullie het met het weer. We begrijpen dat jullie even ten noorden van Parijs zijn. Mooie afstanden fietsen jullie dan toch weer. Houwen zo. Gert houdt het voetballen ook nog wel een beetje in de gaten. Voor straks welterusten en morgen gezond weer op !!!!

• 26 Juni 2014 - 20:24

Cor En Ellis.:

Kijk elke dag uit naar jullie verslag en heb dan de grote Bosatlas en de kaart van Frankrijk bij de hand om uit te pluizen waar jullie precies zitten. Fijn dat de tocht (incl. de ommetjes) zo goed verloopt; houden zo en vooral genieten! Beste afstanden gefietst! Lieve groeten.

• 27 Juni 2014 - 06:52

Nelie Van Dam:

Hoi Gert en Greet,

Ontzettend leuk dat ik ook (gelukkig virtueel) achterop de fiets mag gaan zitten om lekker mee genieten van de prachtige reis naar Santiago! Het Franse land heeft veel te bieden en begrijp dat jullie prachtig weer hebben. Er zitten al heel wat kilometers onder de banden. Maar op zijn tijd een wijntje doet het treintje 's morgens weer full spirit starten. Veel hartelijke groeten, Nelie

• 27 Juni 2014 - 11:10

Astrid En Wim:

Jullie treffen het voorlopig hartstikke met het weer! Die zit weer in de knip. Dat verhoogd het genietgehalte enorm. En natuurlijk laat het landschap zich van z'n mooiste kant zien. En dat afgezien van al die speciale ontmoetingen gewoonten en gebruiken. Dit is echt optimaal cultuur snuiven in z'n puurste vorm. Ga maar lekker door, wij genieten een beetje mee door de blogs. Doei tot volgende keer. Lfs van ons.

• 27 Juni 2014 - 13:47

Elke En De Rest:

Niet te snel gaan hoor! Wij zijn er echt pas eind juli. En wanneer weer een leuke foto?

• 27 Juni 2014 - 13:47

Elke En De Rest:

• 28 Juni 2014 - 21:01

Joop En Ria:

Wat goed van jullie , zover al in 1 week.
    En dan die leuke mensen die je dan ontmoet.
    Geniet van de reis.