St.Emilion - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu St.Emilion - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

St.Emilion

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

03 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Even wat anders om zelf je ontbijt klaar te maken. Maar dat hadden we snel voor elkaar. Goed geslapen in onze eigen gite. Van alle gemakken voorzien. Dat willen we wel vaker.
Uitgerust weer op pad. Het zal vandaag lastig worden om een slaapplaats te vinden met een redelijke afstand. Er zitten nogal wat klimmers in de route, dus het is niet verstandig om St.Emilion te halen.
De route gaat goed vandaag, weinig vragen, geen supermarches. Maar we hebben genoeg mondvoorraad bij ons.
Even koffiedrinken in Aubeterre. Wat een mooie plaats.

Het vinden van een chambre d'hote valt tegen. Het is erg warm en we drinken veel.
Gewoon doorgaan, er zit niets anders op. We zitten weer op de 90 km. In Libourne aangekomen zien we een bureau de tourisme. Binnen vragen we naar een chambre simple, maar we zitten in een omgeving waar de elite hun wijn haalt. De prijs van de kamers is er ook naar.

In Branne 8 km na St.Emilion is nog een kamer. Er wordt weer voor ons gebeld en de meneer aan de telefoon geeft reductie voor camino's. We moeten in Branne wachten bij de kerk en dan haalt hij ons daarop. Het is te moeilijk om uit te leggen waar hij woont.
Als we bij de kerk komen bellen we en binnen 5 minuten komt er een oud autootje aanrijden en daar stapt een schlemielig mannetje uit, met een haveloos gebit, maar wel, heel vriendelijk. Als we zeggen dat we een peu electric hebben is hij wel blij. Hij woont heel, hoog achter de kerk.
Na veel geslinger achter de man aan belandden we eindelijk op de plaats van bestemming. Onderweg hadden we samen al even van gedachten gewisseld, wat ons nu allemaal zou gaan overkomen. Het huis lijkt totaal niet op de outfit van de man. Op mijn vraag of hij elke dag zo schuin naar beneden moet om inkopen te doen, moesten we maar even meekomen naar de tuin. Dan zouden we het wel begrijpen.

Hij woont heel hoog achter de kerk, een prachtige tuin, zwembad, uitzicht op het dorp, kerk, rivier. Weer een paradijsje. Straks als mevrouw thuiskomt gaan ze voor ons koken. We zijn heel dankbaar voor deze ontmoeting en hebben er weer een belevenis bij.
Mevrouw komt thuis, een vriendelijke verschijning. We krijgen een aperitief en wat te knabbelen. Een en al vriendelijkheid.
Hij zou wel eens een kunstenaar kunnen zijn. De inrichting is heel bijonder. Het is een cadeau de Dieu.

Ps. Inmiddels het repas gegeten. Vooraf tonijn met tomaatjes en een dressing. Poule a le fermier met gegratineerde courgettes en als dessert fromage en een huisgemaakte taart met appel, kaneel en gember. Nu krijgen we nog een petit cafe op het terras.
Daarna gewoon weer pitten.

• 03 Juli 2014 - 20:42

Cor En Ellis:

Hai G+G.

We genieten van jullie verslagen. We begrijpen dat de camino's het ook op z'n tijd wel een beetje moeilijk hebben, maar "Son dolor no hay gloria!!! En wat een afstanden maken jullie elke dag, CHapeau!!!! Hoeveel km staat er momenteel op de teller? Vlgs ons kunnen jullie wel 2x heen-en-weer!
    Het allerbeste, we blijven jullie volgen. C+E.

• 03 Juli 2014 - 21:26

Marthy Blom:

Ha familie Petersen,

Via Hannie en Marrie kregen we jullie blog.
    Leuk om eens wat te lezen van jullie stoere onderneming. We begrijpen dat het goed gaat en dat de wereld vol verrassingen zit. Succes maar weer na een nacht goed slapen!

Vriendelijke groet, Willem en Marthy Blom