Annemarie en de zonnebloem - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Annemarie en de zonnebloem - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Annemarie en de zonnebloem

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

06 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Vandaag een goeie start. Mooi route, weinig tegenslag. Op tijd koffie, pain au raisin en dan weer velden vol zonnebloemen. Ik had Gert gezegd dat ik een zonnebloem voorop mijn fiets wilde. Dus stoppen, zonnebloem gepikt en naast mijn schelp.
Mijn schelp heet Annemarie. 3 jaar geleden hebben we met een groep caravanners de Camino reis gemaakt. Met een kleine groep hebben we nog steeds leuk contact. Annemarie en Rob waren de reisleiders. We hebben een mooie reis mede door hen gemaakt. Enthousiaste mensen, die eerder gestopt waren met werken en nu grote plannen hadden om veel als reisbegeleiding mee te gaan.
Bij de afscheidsavond kreeg ieder echtpaar de schelp. Deze schelp hangt voor op mijn fiets. Anderhalf jaar geleden overleed deze krachtige vrouw aan slokdarm kanker.
Tijdens deze reis moet ik veel aan hen denken, hoe zou het nu met Rob gaan. We hebben het echtpaar nog wel eens ontmoet. Ze hadden ook een groep begeleid naar Moors Spanje en waren erg enthousiast om als begeleiding deze reizen te doen.

Na de middag, toen alles zo goed ging, besloten we om vandaag door te fietsen naar St.Jean Pied du Port. Het was te doen, maar als je dat denkt, dan komt de man met de hamer. De afstand viel mee, maar het ging regenen en stormen. Dus dat was afzien, want de accu's hadden ook hard gewerkt.

Later werd het toch wat droger en na veel bananen eten kwamen we droog aan.
In Nederland hadden we van het Santiago Genootschap wat adressen gehad. Het eerste beste telefoontje was bingo. We besluiten hier een rustdag te nemen, want de baard van Gert wordt nu echt wel lang.

We komen binnen in een soort hostel/ herberg. In de rue de Citadel, middenin het centrum.
We slepen onze fietsen de keien op en zetten ze in een gang. We kunnen kiezen om met z'n zessen te slapen of een kamer voor twee.
We kozen voor de laatste optie. Dit wordt echt afzien de komende twee dagen. Geen lakens op de bedden maar gewoon onder een deken. Geen handdoeken en een gezamenlijke douche/toilet. Mevrouw vraagt of wij morgenvroeg tussen 7 en half acht willen ontbijten. Morgen niet, dan slapen we uit, maar overmorgen nemen een petit dejeuner, wat dat hier ook mag zijn.
Zo even naar beneden afdalen naar het stadje en kijken of er wat te eten valt. We hebben wel zin in wat. We hebben nu ruim 1700 km gefietst en 2 van de 3 boekjes uit.

• 06 Juli 2014 - 20:03

Evelien:

Prachtig je verhalen te lezen. Mijn moeder zou zeggen (en je hoort het haar vast nog zeggen): Wat moet je toch met die vakantie, je hebt thuis toch alles, een lekker bed.. etc. .
    Maar een hele belevenis en nu al een prestatie , petje af.

• 06 Juli 2014 - 20:08

Joop En Ria:

Wat goed van jullie, wat een mooie verhalen over de hele tocht, heerlijk om te lezen.
    De hartelijke groeten van ons .
    Geniet van de rustdag .

• 06 Juli 2014 - 21:33

Elke:

Laat de baard toch groeien tot santiago!

• 06 Juli 2014 - 22:07

Gijs En Liny:

Via Google Maps hebben wij gezien dat jullie al driekwart van de reisafstand hebben afgelegd. Geweldig! Nu de laatste 500 km nog. Afgezien van een paar lekke banden en een haperende routeplanner hebben jullie tot nu toe gelukkig weinig tegenslag ondervonden, oftwel: “het kon altied nog aarger”. Gewoon doorfietsen dus! We blijven jullie volgen.

• 06 Juli 2014 - 23:54

Renee En Nelie:

Nog even en je kunt een uitgever zoeken voor je reisverslag! 1700 km al wat knap.
    Ga zo door!

• 07 Juli 2014 - 17:51

Nelie:

Hallo Gert en Greet,

Wat een prachtig verhaal Greet over Annemarie. Ook de verhalen van mijn nichtje die - zoals je weet - inmiddels is gearriveerd zijn boeiend en ook bij jullie komen dan veel herinneringen boven (al fietsende !).
    Hier houden wij ons bezig met de dingen van alledag. Ga geregeld bridgen (zomeravonddrives). Morgen hebben wij de fietsbridgedrive van Ermelo en ga met Ineke Bohmer.
    Afgelopen zaterdag een fietsbridgedrive in de omgeving van Leusden, startplaats Achterveld. Het was leuk, want de omgeving (vnl. maneges!) was mij onbekend. Tussen de paarden en het hooi in stal(len) gebridged en gelunched. Hartstikke leuk en landelijk. Ook biologische producten werden hier en daar aangeboden. Met kersenjam en kersen 's avonds huiswaarts. Maar goed ook want wij hebben (met een vrindiin uit Leusden) nog net niet de poedelprijs in de wacht kunnen slepen. De lol was er niet minder om.
    Zondag nog naar Ruinen geweest, verjaardag van een oom (88) en tante (93 - zus van mijn moeder) geweest. Het was de bedoeling dit op een camping in Dwingelo te laten plaatsvinden, maar het weer was te dreigend. Volgen jullie nog het wk-voetbal ? Geef het volk brood en spelen. Niet van fysieke sportieve inspanningen, maar TV (Wimbledon, Tour de France, Wk-voetbal) raken wij hier zo'n beetje 'oververmoeid''
    Augustus moet veel goedmaken.
    Gert en Greet, heel veel plezier en meer dan de helft zit er toch nu wel op ?
    Veel groeten,

• 07 Juli 2014 - 20:44

Kim:

hallo,
    ik heb alle verhaaltjes gelezen en vond het heel erg leuk! heel veel succes nog! knap van jullie hoor! heel veel plezier nog! en ik hoop dat jullie het nog leuk krijgen! groetjes kim brouwer x