Gert redt een hert - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Gert redt een hert - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Gert redt een hert

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

05 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Vandaag een gemakkelijke, maar saaie dag. We zitten in Les Landes en dat zal de hele dag zo blijven. Kilometers saai landschap. Waar men vroeger veel varens en dennenbomen zag, was het nu een totale kaalslag. Dennenbomen hebben plaatsgemaakt voor maisvelden.
Er staan heel veel landgoederen te koop en van toerisme is niet veel meer te merken.
Als je dan zo op de fiets ziet en je komt borden tegen van Mimizan en Parentis en Born dat gaat je hele leven even aan je voorbij. De camping waar we waren, de kinderen 1, 5 en 9,
Waar is de tijd gebleven en wat hebben we veel in Frankrijk gezworven met onze vrienden Nelie en Renee. Een beetje deemoedig werd ik, maar ook dankbaar dat we het nu op zo'n totaal andere manier weer herbeleven.
We stoppen even voor wat fourage en terwijl we nog wat overdenken zien we ineens een hertje aan de andere kant van de weg. Het beestje is waarschijnlijk van onze felle jasjes geschrokken en probeert te vluchten. Maar overal zijn hekken en hij stoot wel twintig keer z'n koppie tegen het hekwerk.
Gert besluit hem te gaan pakken, maar het diertje wordt nog veel wilder. Ineens vliegt hij de straat over naar onze kant en loopt zich klem in het hekwerk. Nu zit hij vast met z'n pootjes. Gert loopt er snel heen en bevrijdt hem uit zijn benarde positie. Hij is nu aan de andere kant van het hek en kan de wijde wereld weer in.
We besluiten om niet te overnachten in deze eentonige omgeving en rijden door naar Dax. Bij het office de tourisme worden we geholpen en een simpele hotelkamer met tv op de kamer wacht op ons. Dit hotel wordt momenteel gerestaureerd en wij zijn, denken we, de enige gasten. Onze kamer is eenvoudig maar schoon.
Nog even naar de supermarche voor een paar boodschapjes en de dag is weer voorbij. Morgen krijgen we hopelijk een mooiere route.
Straks natuurlijk Louitje kijken.

• 05 Juli 2014 - 21:05

Veronique:

Eindelijk wat meer tijd om de verslagen te lezen. Ik lees ze dus bijna allemaal achter elkaar. Jeetje wat maken jullie veel mee. Het idee om de verhalen te bundelen is niet zo verkeerd. Ik geniet ervan om ze te lezen. Knap dat jullie het zo goed volhouden, petje af! En als Gert dan ook nog zo'n helden daad verricht zit er toch nog een mooi staartje aan deze saaie dag. Wellicht dat Louis zo de kroon er nog op zet.
    Groeten uit Ansen

• 06 Juli 2014 - 11:35

Ineke:

Dag Greet en Gert,
    bijzondere verhalen. lees ze met plezier. wat een bijzondere reis. jullie missen alleen de oranje gekte in Nederland. geniet van jullie reis! hartelijke groet,
    ineke

• 06 Juli 2014 - 16:27

Evelien:

Hoi Gert en Greet, jullie maken heel wat mee. Prachtig om zo mee te lezen.
    Heel veel succes met de volgende kilometers.
    Groeten van Jan en Evelien.