Son dolor na hay gloria - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Son dolor na hay gloria - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Son dolor na hay gloria

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

08 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Na een zeer mager ontbijt, gingen we de strijd aan om de Pyreneeën te bedwingen. Gert had mij al allerlei scenario's voorgeschoteld, maar ik moest het natuurlijk allemaal zelf ondervinden/ondergaan.
We vertrokken om half acht, het weer was perfect. Wat goed van die rustdag gisteren, want toen heeft het heel veel geregend. Dat geeft natuurlijk veel meer risico's.
Het was afzien en doorgaan, wat eten, weer even stoppen. De snelheid kwam niet boven de 10 km en dat ruim 2,5 uur is niet mis. Stel je even voor, je rijdt naar Amersfoort op je kleinste versnelling en je mag niet harder dan 10 km. Hoe vaak gaan die beentjes dan rond. Het was dus echt afzien.
Wat waren we blij dat we Ibaneta bereikten. Daar zijn we 3 jaar geleden met de caravan gestopt en hebben we toen mooie foto's genaakt.

In de eerstvolgende kroeg hebben we 2 bakken heerlijke koffie gedronken.
Toen we weer hersteld waren, moesten we naar beneden en dat viel heel erg mee.
Niet naar beneden donderen, maar beheerst regelmatig in de remmen knijpen en we voelden ons happy. Gewoon gefikst.
Als je Spanje zo inrijdt dan zie ja meteen de kleuren van het Baskenland. Veel witte huizen met donkerrode accenten en veel donkerrode bloemen. Erg schoon en strak.
Dat was in sommige gedeeltes van Frankrijk totaal anders.

30 km verder, door een prachtig vallei gefietst en na het middageten voelden we ons zo goed dat we besloten toch nog wat kilometers door te trappen.
Wat vind ik het jammer dat ik jullie niet met een camera in mijn helm mee kan laten genieten van al het moois dat de schepper gemaakt heeft. Ik vind wel dat Spanje een beetje bevoordeeld is. Prachtige korenvelden, zonnebloemen, brem en mooie wolkenpartijen. Een mens wil gewoon alleen maar fietsen.
In Obanos gaan we overnachten. Gert heeft in zijn boekje nog een adres. Het dorpje ligt hoog, dus even power erop en we zijn op het plein voor een prachtige kerk. (Helaas gesloten).
Aan een dame uit het dorp laat Gert het adres zien, maar deze slaapgelegenheid is inmiddels gesloten. Maar als we de dame vragen naar een andere casa, wil ze wel even voor ons bellen. Het lukt en zij loopt met ons mee en wijst ons de casa.
We worden opgevangen door een vriendelijk echtpaar in een totaal nieuw complex.
De fietsen kunnen in een grote ruimte staan. We worden meteen ingeschreven en de pecuna's worden ter plekke betaald en daar gaan we achter mevrouw en meneer naar de eerste verdieping. De a's en o's zijn niet van de lucht. Alles nieuw en mooi.
We zijn totaal van het padje, zo mooi en afgewerkt. Na een heerlijke douche gaan we even naar de bar en doen de boodschapjes. We eten in ons eigen huis en zijn helemaal tevreden

• 08 Juli 2014 - 21:33

Cor En Ellis:

We
    wisten het dus echt wel "Son dolor no hay gloria"! En jullie hebben het aan den lijve ondervonden!! En..... jullie hebben je er geweldig doorheen gesleept!!! Nogmaals Chapeau! Zou graag in het echt stukjes met jullie meefietsen om alles met eigen ogen te zien en te beleven! Neemt niet weg, dat wij volop van jullie verslagen genieten!!! ('k Zou vannacht maar wakker blijven om van al het moois te genieten). Welterusten en..... tot morgen! C.en E.

• 08 Juli 2014 - 22:28

Bert En Marrie:

Wat schrijf je toch iedere keer leuke stukjes en wat maken jullie veel mee.Goede tocht verder ,we blijven jullie volgen.
    Groetjes

• 09 Juli 2014 - 00:00

Renee En Nelie:

Wat lachen. Ik zie die beentjes zo voor me. En Ibaneta ook. Inderdaad mooie foto's gemaakt 3 jaar geleden. Toen kwamen we ook van die fietsers tegen zoals jullie nu. Wie weet nog meer mooie herkenningspunten. Genieten!

• 09 Juli 2014 - 15:02

Erna En Wil:

Dit is zo'n beetje de plek van onze kennismaking met elkaar. Heel mooi zoals je over onze reisleiders en vooral over Annemarie schrijft. Kan me voorstellen dat dat nu een extra plekje bij jullie heeft. Leuk ook om deze foto te zien, daar werd ook het idee geboren om de film van onze reis ook aan jullie te " verkopen" . Fantastisch overigens dat jullie het zo goed allemaal kunnen verstouwen. Zijn momenteel op "zomervakantie" in Oostenrijk! maar het regent hier al enkele dagen. Jammer,jammer. Zijn verstoken van wifi en zitten nu bij te lezen in groot winkelcentrum. Veel succes deze week verder en jullie steken ook voor ons wel een kaarsje op in Santiago.