Memories - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu Memories - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Greet Petersen - WaarBenJij.nu

Memories

Door: Greet

Blijf op de hoogte en volg Greet

09 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Na de grandioze overwinning van de Manschaft ging het slapen niet zo gemakkelijk. Veel te laat voor pelgrims die normaal om 09.00 uur gaan slapen.

Toch weer en route om 08.00 uur. Straffe noordenwind. Soms was de wind zo heftig dat we bijna van de weg werden geblazen. Het was koud. Dus al met al niet zo'n lekkere start. Veel klimmen, ja het was immers de tweede bergetappe. En als je na de klim naar beneden ging moest je ook nog trappen. Viel dus allemaal niet mee. Maar een ding het is de hele dag droog gebleven en soms waren de wolken erg donker. We passeren de brug van Puenta la Reina. Lijkt op de brug van Mostar, al zit daar natuurlijk heel veel verdriet en pijn achter.
Tijdens de rit kwamen er heel veel herinneringen boven van onze prachtige camino reis met de caravan. Nu weer zo 'n prachtige tocht door de Navarra. Namen als Logrono, Navarrete, Najera kwamen voorbij. Het bezoek aan het wijnmuseum. Ik beleefde alles weer opnieuw.
Tegen de middag werd het wat warmer, maar het bleef wel stormen.
Genieten van de prachtige kerken en dorpen die zo her en der lagen. Het weidse gebaar dat Gert dan doet. Mij attenderen op dingen die ik echt moet zien. Ja, je komt ogen tekort.

Onderweg nog een stel jonge mensen uit Italië ontmoet. Zij zaten met hun fietsen op de route voor de wandelaars. We hebben ze even wegwijs gemaakt.

Na een heerlijke maaltijd in het prachtige stadje Viana besloten we om vandaag wat eerder te stoppen. Een mens moet zich nou eenmaal niet over de kop werken.
Uiteindelijk gestopt na 89 km in Navarrete met z'n prachtige kerk.
We zitten in een Hostel en hebben een vier persoons kamer voor ons tweeën.
Na het installeren hebben we na het terras even de kerk bezocht.
Een kippenvel moment. We waren met 6 mensen in de kerk en het Ave Maria werd gespeeld. Indrukwekkend.

Daarna nog even wat boodschapjes gedaan en nu eten we wat op onze kamer.
Vanavond gaan we natuurlijk Lowietje kijken en we hopen natuurlijk dat de mannen gaan winnen.

Gisteravond na het evalueren van onze Pyreneeën-tocht heeft Gert de routeboekjes nog eens even goed bestudeerd en we zijn tot de conclusie gekomen dat we in Santiago gaan stoppen en niet met de fiets teruggaan naar Lourdes. Het is een en al bergetappes en dat is fysiek gewoon niet haalbaar. (Zie foto).
We hebben het nu zo goed en we kunnen het nu aan, al is het soms behoorlijk pittig.
Santiago is ons doel en daar gaan we het bij laten. We hopen op nog mooie fietsdagen naar onze bestemming en zijn gewoon eerder thuis. De caravan staat gepakt, dus we gaan dan met auto en caravan naar Lourdes.

• 10 Juli 2014 - 01:22

Renee En Nelie:

Oh ja Navarrete. Mooi. Dit is al een fantastische prestatie.

• 10 Juli 2014 - 10:03

Willem Blom:

Wat een indrukwekkende reisverslagen! Petje af voor jullie hoor. Geniet ervan en we denken aan jullie! VOORZICHTIG!!!'

• 10 Juli 2014 - 19:51

Astrid En Wim:

Ola amigos, tjonge jullie vliegen echt met een flinke vaart door Frankrijk heen! Wat geweldig dat jullie de ervaring eerder opgedaan met de Noord Spanje reis nu weer kunnen beleven en er kennelijk nog net zo'n gevoel als in 2011 hebben. Het was ook fantastisch ! Wat fijn dat jullie ook een beslissing hebben kunnen nemen mbt het einde van jullie fietsavontuur. Belangrijk natuurlijk om er samen met een goed gevoel een eind aan te breien. Zet hem op voor het laatste stuk. Bon courage!